10/21/2016

Szarlotka z polewą

Taką szarlotkę często robiła moja mama. Przepis mam właśnie od niej. Niby zwykłe ciasto z jabłkami, ale dzięki polewie na bazie śmietany ciasto to staje się niezwykłe w smaku. Podczas pieczenia tworzy się "skorupka", którą uwielbiam. Szarlotka z polewą już na pewno na stałe zagości w moim domu. Mam nadzieję, że w Waszym również.

Składniki (blaszka 25x36):
ciasto

  • kostka masła
  • szklanka cukru
  • 3 szklanki mąki
  • żółtko
  • jajko
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki kwaśnej śmietany
masa jabłkowa

  • 2 kg jabłek
  • 1 szklanka  cukru (najlepszy trzcinowy)
  • 2 opakowania kisielu cytrynowego
  • 3 łyżeczki cynamonu
  • 2 garście żurawiny
  • 2 łyżki masła
polewa

  • 4 łyżki kwaśnej śmietany
  • 3 łyżki cukru
Sposób przygotowania: Składniki ciasta zagniatamy. Owijamy w folię spożywczą i wkładamy na 1 godzinę do lodówki. Po schłodzeniu dzielimy je na dwie części (2/3 ciasta + 1/3 ciasta). Większą część wykładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Jabłka obieramy. Kroimy w cienkie plasterki. Przesmażamy na maśle razem z żurawiną. Zasypujemy cukrem. Gdy jabłka zmiękną odstawiamy i studzimy. Dodajemy kisiel i cynamon. Mieszamy. Wykładamy na ciasto. Przykrywamy resztą ciasta odrywając małe kawałki ciasta i lekko je spłaszczając. Śmietanę mieszamy z cukrem. Smarujemy wierzch ciasta. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C. przez ok. 45 minut.

Ilość porcji: 20
Czas przygotowania: 1,30 h plus chłodzenie ciasta
Koszt przygotowania: ok. 20 zł





17 komentarzy:

  1. Takiej szarlotki z polewą jeszcze nie jadłam, zapisuję do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam szarlotkę, z takiej jeszcze nie próbowałam, ciekawa polewa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zapowiada się pysznie :)
    Monia optymistka ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Basiu jak zawsze czarujesz! Uwielbiam szarlotkę mniam

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Piję właśnie kawę i poczułam jak bardzo brakuje mi kawałka Twojego ciasta! Wygląda przeapetycznie! Mniam <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale by mi się przydał teraz taki kawałeczek ^_^ z tą śmietankową polewą musi być obłędna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. No właśnie, niby proste ciasto, niby prosta polewa, a razem pychota :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Szarlotka to jest to co zjadłybyśmy teraz o tej późnej porze z wielką chęcią :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też najlepiej smakuje ciasto wieczorkiem właśnie, gdy ciemno za oknem.

      Usuń
  9. Pyszne, zdobyło nasze serducha i kubki smakowe :-)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Pobite gary Barbary , Blogger