2/23/2017

Sałatka brokułowa

Do brokułów przekonywałam się bardzo długo. Nie przepadałam za ich zbyt mdłym smakiem. Jestem zdecydowanie fanką smaków kwaśnych i ostrych. Trochę to trwało, ale pokochałam to warzywo. Brokuły rewelacyjnie smakują z serem ricotta, jako nadzienie pysznych roladek. Sałatkę brokułową przygotowałam na moje urodziny. Goście byli zachwyceni. Brokuł w połączeniu z pysznym sosem czosnkowym i prażonym słonecznikiem smakuje wyśmienicie. Sałatka ta idealnie nada się uroczyste przyjęcie, ponieważ pięknie prezentuje się na stole.

Składniki:

  • 2 brokuły ( po 50 dag)
  • 50 dag pomidorków koktailowych
  • puszka kukurydzy konserwowej
  • 20 dag fety (półtłusta)
  • 10 dag słonecznika
  • łyżka soli
  • łyżka cukru
sos
  • opakowanie gęstego jogurtu naturalnego (20 dag)
  • 3 łyżki majonezu
  • 2 ząbki czosnku
  • sól, pieprz
Sposób przygotowania: Brokuły rozdzielamy na mniejsze różyczki. Gotujemy w wodzie z dodatkiem łyżką soli i łyżką cukru przez ok. 10-15 minut. Można też ugotować go na parze. Opłukujemy na sitku zimną wodą (dzięki temu brokuły zachowają ładny kolor). Fetę kroimy w średniej wielkości kostkę. Pomidorki przekrawamy na pół. Kukurydzę odsączamy z zalewy. Słonecznik prażymy na suchej patelni do czasu aż się ładnie zrumieni. Studzimy. Składniki sosu łączymy ze sobą. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. W naczyniu umieszczamy kolejno warstwami brokuły, kukurydzę, pomidorki i fetę, polewamy sosem- i tak do wyczerpania składników. Wierzch sałatki posypujemy słonecznikiem.
Uwaga: W wersji fit nie dodajemy do sosu majonezu!

Ilość porcji: 8-10
Czas przygotowania: ok. 1,30 h
Koszt przygotowania: ok. 20 zł

4 komentarze:

  1. Pysznie wygląda :)
    http://purpurowyksiezyc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam taką sałatkę, a brokuły gotuję 4 minuty licząc od czasu zagotowania, są pyszne ,miękkie i zachowują kolor-też przelewam zimną wodą.15 min w/g mnie to za długo.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię miękkie, nie przepadam za średnio dogotowanym:)

      Usuń

Copyright © 2014 Pobite gary Barbary , Blogger