3/30/2017

Krem z pietruszki

Jabłko, gruszka czy pietruszka? U mnie wygrała i pietruszka i gruszka:) Powiem szczerze, że nie byłam do końca przekonana co do takiego połączenia smaków. Okazało się, że moje obawy były niepotrzebne. Krem z pietruszki wyszedł rewelacyjny w smaku. Gruszka i rozmaryn nadaje zupie niesamowitego, słodkawego smaku. Zupa jest pyszna i bardzo aromatyczna.
Tym postem zaczynam także serię (mam nadzieję) przepisów w wersji fit i fat. Jak już powszechnie wiadomo przeszłam na dietę. Postanowiłam się odżywiać zdrowiej (chociaż na jakiś czas). Ale odwieczny problem to mój mąż. "Znowu dietetycznie?", "Co to za zupa, nie ma mięsa nie smakuje mi!". Jestem pewna, że niejedna z nas miała problem z tzw. "gotowaniem na dwa gary". Postanowiłam ten problem rozwiązać i zaczynać od jednego gara, ale działać przy tworzeniu dwóch dań przy pomocy dodatków. Mam nadzieję, że pomysł Wam się spodobał i, że gotowanie na dwa gary już nie będzie takie uciążliwe.

Składniki:

  • 5 dużych pietruszek
  • 3 gruszki
  • 3-4 ząbki czosnku
  • gałązka rozmarynu
  • łyżka miodu
  • 1 cytryna
  • 1/2 szklanki mleka
  • łyżka masła
  • sól, pieprz
  • natka pietruszki
dodatki dla niej
  • 50 g orzechów włoskich
dodatki dla niego
  • 250 g makaronu
  • 15-20 dag wędzonego boczku
  • 1/2 szklanki mleka (lub wody)
Sposób przygotowania: Do garnka wlewamy 2 litry wody. Zagotowujemy. Pietruszki obieramy i kroimy w cienkie plasterki. Wrzucamy do wody. Gotujemy przez ok. 15 minut. Gruszki obieramy ze skórki, kroimy w kostkę. Rozmaryn siekamy. Czosnek obieramy i kroimy w plasterki. Gruszki, czosnek i rozmaryn podsmażamy na maśle. Dodajemy łyżkę miodu i sok wyciśnięty z 1/2 cytryny. Czekamy aż rozmaryn i czosnek uwolnią swój aromat. Zawartość patelni dodajemy do zupy. Gotujemy jeszcze 10 minut. Zabielamy mlekiem. Miksujemy na gładki krem. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Krem można doprawić jeszcze sokiem z 1/2 cytryny (o ile to konieczne). Zupę rozdzielamy na dwa garnki. 
Zupa dla niego: do kremu dodajemy jeszcze 1/2 szklanki mleka (lub wody). Makaron przygotowujemy według przepisu na opakowaniu. Dokładamy do zupy. Mieszamy. Zupę podajemy z pokrojonym w kostkę i podsmażonym na patelni boczkiem. Z wierzchu posypujemy posiekaną natką pietruszki. 
Zupa dla niej: Orzechy włoskie drobno siekamy. Zupę przed podaniem posypujemy orzechami i posiekaną natką pietruszki. 

źródło: przepis własny

Ilość porcji: ok. 4-5
Czas przygotowania: ok. 1 h
Koszt przygotowania: ok. 20 zł

2 komentarze:

  1. Dziewczyno, wspaniale ta zupa wygląda, już czuję jej smaczek, kupię co trzeba i ugotuję taką jak sobie wyobrażam smaczną zupkę.Dziekuje👌👌👍

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Pobite gary Barbary , Blogger