3/16/2017

Zupa z ciecierzycą

Jako, że mimo nadchodzącej wiosny pogoda nas nie rozpieszcza zachciało mi się na obiad gorącej, sycącej zupy. Jak zrobić pyszną sycącą zupę, ale żeby była w wersji fit? Nie chciałam także, żeby zupa miała w sobie mięso, które nieco mi się przejadło. Kombinowałam, kombinowałam i wykombinowałam. Jako, że miałam w swoich zasobach kuchennych nadmiar ciecierzycy postanowiłam zrobić zupę właśnie z tym warzywem. Żeby nie tracić dużo czasu na gotowanie zupy ciecierzycę namoczyłam i ugotowałam dzień wcześniej. Jeśli to zadanie mamy już wykonane to zupę robi się na prawdę bardzo szybko. Jeśli ktoś woli zupę z ciecierzycą ale w wersji bardziej kalorycznej to zachęcam do spojrzenia tutaj.

Składniki:

  • 2 szklanki ugotowanej ciecierzycy
  • 2 szklanki mrożonej marchewki z groszkiem
  • 1/2 kapusty pekińskiej
  • 1 duża cebula
  • 2-3 ząbki czosnku
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 4 łyżki mleka kokosowego
  • 3 liście laurowe
  • 4 kulki ziela angielskiego
  • sól, pieprz
  • kurkuma
  • curry
  • gałka muszkatołowa 
  • imbir
  • cynamon
Sposób przygotowania: Do garnka wlewamy 2 litry wody. Dodajemy ziele i liście. Zagotowujemy. cebule obieramy i kroimy w drobną kostkę. Szklimy na oliwie z przeciśniętym przez praskę czosnkiem. Dodajemy do wody. Dokładamy marchew z groszkiem. Gotujemy przez ok. 5 minut. Kapustę pekińską siekamy nożem. Dokładamy do zupy. Dodajemy ciecierzycę. Zabielamy mlekiem kokosowym. Gotujemy jeszcze przez 5 minut. Doprawiamy do smaku przyprawami. Zupa powinna mieć ostry, wyraźny smak.

źródło: przepis własny

Ilość porcji: ok. 4
Czas przygotowania: ok. 45 minut plus gotowanie ciecierzycy
Koszt przygotowania: ok. 15 zł

1 komentarz:

Copyright © 2014 Pobite gary Barbary , Blogger