7/21/2017

Potrawka z fasolki szparagowej

Fasolkę szparagową można teraz kupić w każdym niemal warzywniaku. Nie wiem jak Wy, ale ja na sezon z fasolką szparagową czekam z wielkim utęsknieniem. W moim rodzinnym domu zawsze podawało się ją jako dodatek do dań mięsnych- polaną masłem i tartą bułką. Czasami mama robiła też przepyszną zupę fasolową- doprawioną na słodko-kwaśno. Szukając dalszych pomysłów na wykorzystanie kulinarne tego wspaniałego warzywa trafiłam na przepis od koleżanki mamy, który zalegał w notatkach ładnych kilka lat. Potrawka z fasolki szparagowej jest rewelacyjna w smaku. Robi się ją na prawdę bardzo szybko, ma niecodzienny, oryginalny smak. Można podawać ją jako samodzielne danie, z ryżem bądź z makaronem. Mam nadzieję, że zakochacie się w tym smaku tak jak ja. Sprawdźcie...

Składniki:

  • 3 pojedyncze piersi z kurczaka (u mnie ok. 60 dag)
  • 0,5 kg pieczarek
  • kwaśna śmietana (u mnie 18 %)
  • szklanka bulionu (np. rosół, można użyć też wody)
  • 30 dag fasolki szparagowej
  • 5-6 łyżeczek musztardy (delikatesowa- ważne!)
  • tłuszcz do smażenia
  • sól, pieprz

Sposób przygotowania: Fasolkę oczyszczamy i pozbawiamy końcówek. Kroimy na mniejsze kawałki. Gotujemy w wodzie do miękkości. Mięso z kurczaka kroimy w kostkę. Podsmażamy na patelni do czasu aż przestanie być surowe. Pieczarki kroimy w plastry. Dodajemy do mięsa. Czekamy aż odparują nadmiar wody. Wlewamy bulion. Dodajemy fasolkę szparagową. Potrawkę zabielamy śmietaną. Dodajemy musztardę (ilość musztardy zależy od intensywności smaku jaki chcemy uzyskać). Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Dusimy pod przykryciem przez ok. 5- 10 minut, żeby smaki się przegryzły.



Źródło: przepis rodzinny

Ilość porcji: 4 
Czas przygotowania: ok. 45 minut
Koszt przygotowania: ok. 18 zł

6 komentarzy:

Copyright © 2014 Pobite gary Barbary , Blogger