3/31/2017

Ryba ze szpinakiem

Ryba ze szpinakiem to danie znane i lubiane. Ja z wypróbowaniem tego połączenia smaków czekałam bardzo długo. To był mój błąd- postaram się go nie popełniać nigdy więcej. Danie to przyrządza się bardzo szybko. Wystarczy tylko pół godziny i obiad mamy gotowy. Ryba ze szpinakiem wyszła przepyszna. Jako, że połączenie szpinaku i pieczarek idealnie trafiło w mój gust w przypadku zapiekanki, to postanowiłam to zestawienie wykorzystać także tutaj. Ryba ze szpinakiem wyszła rewelacyjna; delikatna w smaku, aromatyczna. Polecam na szybki obiad lub kolację w wersji fit.

Składniki:

  • 50 dag filetów rybnych (u mnie dorsz)
  • 20 dag świeżego szpinaku
  • 30 dag pieczarek
  • 3 duże ząbki czosnku
  • 5 łyżek gęstego jogurtu naturalnego
  • 2 łyżeczki musztardy delikatesowej
  • sól
  • pieprz cytrynowy
  • łyżeczka gałki muszkatołowej
  • 2 łyżki oliwy z oliwek


Sposób przygotowania: Rybę kroimy na mniejsze kawałki (jeśli to konieczne). Posypujemy z każdej strony solą i pieprzem cytrynowym. Czosnek obieramy i kroimy w cienkie plasterki. Pieczarki oczyszczamy i także kroimy w plasterki. No rozgrzaną oliwę wrzucamy czosnek. Smażymy do czasu aż uwolni swój aromat. Dodajemy pieczarki. Czekamy aż odparują nadmiar wody. Dokładamy szpinak. Czekamy aż przestanie być surowy. Jogurt naturalny mieszamy z musztardą i gałką. Dodajemy do szpinaku i pieczarek. Doprawiamy solą i pieprzem. Wkładamy rybę (skórą od dołu). Dusimy pod przykryciem przez ok. 10 minut.

źródło: przepis własny

Ilość porcji: 2-3
Czas przygotowania: ok. 30 minut
Koszt przygotowania: ok. 30 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Pobite gary Barbary , Blogger