4/06/2017

Galaretka z wędzonym kurczakiem

Uwielbiam galaretkę drobiową. W rodzinnym domu podawało się ją zawsze w Sylwestra i na Nowy Rok. Ja wprowadziłam zwyczaj przygotowywania jej także na Wielkanoc. Tyle, że na Wielkanoc przygotowuję ją koniecznie z jajkiem (użyłam przepiórczych).  Tym razem jednak postanowiłam nieco urozmaicić jej skład. Zamiast zwykłego kurczaka, dałam wędzonego a marchew z groszkiem zastąpiłam brokułem. Galaretka wyszła rewelacyjna w smaku. Wędzony kurczak nadał jej bardziej wyraźnego smaku niż ten gotowany. Danie najlepiej smakuje polane sokiem z cytryny. Polecam!

Składniki:

  • 1 podwójna wędzona pierś z kurczaka 
  • 1/2 brokuła
  • 8 przepiórczych jajek
  • pęczek włoszczyzny
  • natka pietruszki
  • 6 ziaren pieprzu
  • 3 ziela angielskie
  • 3 liście laurowe
  • 7 łyżeczek żelatyny
  • sól
Sposób przygotowania: Włoszczyznę dokładnie oczyszczamy. Marchew, seler, pietruszkę obieramy. Zalewamy 6 szklankami wody. Dodajemy ziele, liście i ziarna pieprzu. Gotujemy wywar przez ok. pół godziny. Jajka gotujemy na twardo (przez 4 minuty). Obieramy i przekrawamy na pół. Brokuła gotujemy do miękkości, dzielimy na mniejsze części. Kurczaka kroimy w kostkę. W ugotowanym wywarze warzywnym rozpuszczamy żelatynę. Do filiżanek nalewamy po 2 łyżki wywaru. Czekamy aż stężeje. Następnie układamy jajka, brokuł i mięso. Zalewamy resztą wywaru. Studzimy i czekamy aż galaretka stężeje. Wyjmujemy zastygnięte galaretki. Podajemy z plasterkami cytryny.

źródło: przepis własny

Ilość porcji: 8
Czas przygotowania: ok. 1 h +tężenie galaretki
Koszt przygotowania: ok. 15 zł

1 komentarz:

Copyright © 2014 Pobite gary Barbary , Blogger