12/13/2016

Świąteczny gulasz

Jako, że weekend nie rozpieszczał nas zbytnio ładną pogodą postanowiłam poprawić sobie humor jakimś smacznym rozgrzewającym obiadem. Mój wybór co do niedzielnego menu padł na gulasz. Bardzo lubię gulasz z ogórkiem konserwowym, jednak teraz chciałam spróbować czegoś bardziej aromatycznego i świątecznego. Do wykorzystania miałam spory kawałek karkówki. Znalazły się też suszone śliwki, które od zawsze kojarzą mi się ze Świętami Bożego Narodzenia. Tak powstał przepis na wspaniałe świąteczne danie. Polecam nie koniecznie tylko na świąteczny obiad.

Podoba Ci się ten przepis? Proszę oddaj na niego głos w konkursie tutaj

Składniki:

  • 1 kg karkówki wieprzowej  
  • 50 dag kiełbasy wędzonej (użyłam "Kiełbasy z babcinej spiżarni Sokołów")
  • 2 czerwone cebule (im większe tym lepiej)
  • 2 garście suszonych śliwek
  • 5 ziaren jałowca
  • 5 goździków
  • szklanka czerwonego wina (najlepsze będzie wytrawne)
  • sól, pieprz
  • mąka
  • tłuszcz do smażenia
Sposób przygotowania: Cebulę obieramy z łupin i kroimy w cienkie piórka. Szklimy na tłuszczu. Mięso kroimy w kostkę. Obficie obsypujemy solą i pieprzem. Obtaczamy w mące. Dokładamy do cebuli. Smażymy do czasu aż karkówka przestanie być surowa. Przekładamy do garnka. Podlewamy 1,5 szklanki wody. Dodajemy jałowiec i goździki. Dusimy pod przykryciem przez ok 30 minut. Dodajemy pokrojoną w plastry kiełbasę i śliwki. Dolewamy wino. Dusimy pod przykryciem jeszcze przez 15 minut. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. 

źródło: przepis własny

Ilość porcji: 4
Czas przygotowania: 1,30 h
Koszt przygotowania: ok. 35 zł



2 komentarze:

Copyright © 2014 Pobite gary Barbary , Blogger