5/04/2017

Zupa szpinakowa

Zupę szpinakową przygotowywałam po raz pierwszy, ale na pewno nie po raz ostatni. Z rezerwą podchodziłam do znalezionego w gazecie przepisu. Kocham szpinak, ale dotychczas jadłam go jedynie jako dodatek do dań mięsnych, bądź jako dodatek do zapiekanki. Moje obawy co do smaku szpinakowej zupy okazały się na szczęście niesłuszne. Zupa wyszła przepyszna. Zajadałam się nią ja i cała moja rodzinka. Gęsta, aromatyczna a dzięki dodaniu jajek na twardo także sycąca. Prostota wykonania zadowoli osoby, które nie lubią siedzieć całymi dniami w kuchni. Polecam, nie tylko osobom będącym na diecie.


Składniki:

  • 2 opakowania szpinaku (2 razy po 30 dag)
  • 5 ząbków czosnku
  • 1 łyżka masła (można zastąpić oliwą z oliwek)
  • 4-5 ziemniaków
  • 2 litry warzywnego bulionu
  • szklanka mleka (w wersji nie dietetycznej można zastąpić śmietaną)
  • 5 jajek ugotowanych na twardo
  • sól, pieprz
Sposób przygotowania: Ziemniaki obieramy i gotujemy do miękkości. Bulion zagotowujemy. Cebulę i czosnek pozbawiamy z łupin. Cebulę drobno siekamy, czosnek kroimy w cienkie plasterki. Szklimy na maśle bądź oliwie z oliwek. Szpinak myjemy pod bieżącą wodą, liście pozbawiamy ogonków. Do gotującego się buliony dodajemy cebulę z czosnkiem, oczyszczony szpinak i pokrojone w kostkę ziemniaki. Wlewamy mleko. Gotujemy pod przykryciem przez ok. 5-10 minut. Zdejmujemy z ognia i miksujemy przy pomocy blendera na jednolity krem. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Podajemy na ciepło z jajkiem ugotowanym na twardo.

Ilość porcji: 5
Czas przygotowania: ok. 1 h
Koszt przygotowania: ok. 15 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Pobite gary Barbary , Blogger