12/08/2016

Karkówka w kiszonej kapuście

Uwielbiam karkówkę pod każdą postacią. Musi być jednak bardzo krucha i soczysta. Bardzo lubię karkówkę w wersji pomidorowej. Przepadam też za karkówką w kiszonej kapuście. Postanowiłam więc połączyć te dwa uwielbiane przeze mnie przepisy w jedną całość. Tak powstał przepis na karkówkę duszoną w kiszonej kapuście, ale na pomidorowo. Efekt mego pomysłu przeszedł najśmielsze oczekiwania. Miał być obiad na dwa dni....był tylko na jeden....ach jak ja tego nie lubię. Dla tych co nie lubią gotować codziennie....zdecydowanie nie polecam.

Składniki:

  • 4 plastry karkówki
  • 40 dag kiszonej kapusty
  • 20 dag wędzonego boczku
  • 2 marchewki
  • 1 cebula
  • mały seler
  • 3 liście laurowe
  • 5 szt. ziela angielskiego
  • 8 łyżeczek koncentratu pomidorowego
  • sól, pieprz
  • mąka
  • tłuszcz do smażenia
Sposób przygotowania: Karkówkę lekko rozbijamy tłuczkiem. Solimy i pieprzymy z każdej strony. Obtaczamy w mące. Smażymy na złoty kolor. Boczek kroimy w kostkę, rumienimy na patelni. Dodajemy pokrojoną w piórka cebulę. Czekamy aż się zeszkli. Marchew i seler obieramy ze skórki i ścieramy na tarce na grubych oczkach. Kapustę siekamy.  Do boczku i cebuli dokładamy mięso. Przykrywamy kapustą, marchwią i selerem. Dodajemy ziele angielskie i liście laurowe. Wlewamy szklankę wody. Dusimy pod przykryciem przez ok. 30 minut. Dodajemy koncentrat pomidorowy. Solimy i pieprzymy do smaku. Dusimy jeszcze przez 10 minut. Danie można podać samodzielnie, np. z kawałkiem chleba. Ja jednak podaję je w towarzystwie ziemników z wody.

źródło: przepis własny

Ilość porcji: 4
Czas przygotowania: ok. 1,30 h
Koszt przygotowania: ok. 20 zł

3 komentarze:

  1. Bardzo apetyczne zdjęcia :) Też jestem zdania, że zimą tego typu dania smakują najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne połączenie smaków - może uda mi się namówić do zrobienia tej potrawy moją żonę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może zaskoczyć żonę i samemu przygotować 😊.

      Usuń

Copyright © 2014 Pobite gary Barbary , Blogger