1/12/2017

Pyzy ziemniaczane

Jednym z najbardziej lubianych przeze mnie warzyw są ziemniaki. Można z nich zrobić pyszne placki  czy sałatkę. Dodaję je nawet do sernika.  Jednak chyba najbardziej ziemniaki lubię wykorzystywać do klusek. Bardzo często przygotowuję kluski ziemniaczane tzw. żelazne. Tym razem potrzebowałam jednak dodatku do mięsnego obiadu. Zwykłe gotowane ziemniaki mi się znudziły więc musiałam poszukać ciekawej alternatywy. Mój wybór padł na pyzy ziemniaczane. Może nie zachwycają estetyką, ciężko je zrobić żeby były zbite i ładnie się prezentowały na stole- ale za to ten smak jest nie do opisania. Najlepiej smakują polane sosem w towarzystwie sztuki mięsa i modrej kapusty.

Składniki:


  • 60 dag ziemniaków ugotowanych w mundurkach 
  • 80 dag ziemniaków surowych
  • 6 łyżek mąki
  • szczypta soli
Sposób przygotowania: Ugotowane ziemniaki obieramy ze skórki, studzimy. Surowe ziemniaki pozbawiamy skórki i ścieramy na tarce na małych oczkach. Oba rodzaje ziemniaków łączymy ze sobą. Dodajemy mąkę i szczyptę soli. Formujemy średniej wielkości kulki. Gotujemy w osolonym wrzątku przez ok. 8-10 minut. Aby kluski miały bardziej estetyczny wygląd, zwilżam dłonie zimną wodą i poprawiam kształt klusek. Odgrzewam na parze.

Ilość porcji: 4
Czas przygotowania: ok. 1,30-2 h
Koszt przygotowania: ok. 5 zł

1 komentarz:

  1. Uwielbiam pyzy ziemniaczane. To niesamowite ile dobrych dań można przygotować z ziemniaka!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Pobite gary Barbary , Blogger